Nytt stickprojekt påbörjat

Jag har börjat sticka en sjal. Jag fick ett mjukt skönt ullgarn av min Hemliskompis + ett sjalmönster. Jag har börjat sticka på sjalen och den känns jätteskön, men usch vad det var drygt att nysta garnet. Jag får göra det för hand, själv, och det var bara hälften av garnet som  jag nystade. När jag har kommit längre på sjalen kommer en bild.
Igår var jag på mönsterkurs. Det var ännu roligare än jag trodde och jag förväntar mig ha nytta av det personliga mönstret vid fortsättningen av framtagandet av min kavaj. Blir det fler kurser ställer jag upp.
Nu verkar det som våren har kommit till Skåne. Kvällen har varit jätteskön.

Kommentarer
Postat av: Ida

Du kunde ju ha nystat det i butiken =)
Kramis

2008-04-15 @ 07:45:50
URL: http://kidassticksida.blogg.se
Postat av: tvanystan

Solen skiner över Östersund åxå...Faktist... *ler* //E

2008-04-15 @ 18:52:37
URL: http://tvanystan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0