Lillejulafton

Det blev 4 bröd igår kväll. Vörtbrödet fick godkänt. Luftigt och gott. De andra 3 hamnade i frysen. Idag ska jag slå in julklappar, griljera skinka och baka ett ljust matbröd, Leas fläta, efter ett gammalt recept i femina (tror jag).
Igår skulle jag köpa grötris på City Gross. Hur jag än letade hittade jag inget rundkornigt ris. Hoppas jag hittar det idag. maken hämtar idag den förbeställda lutfisken och sillarna. Det finns en fiskbutik i Bjuv som har fantastiskt bra fisk. Jag har aldrig varit där, men maken är stadig kund och vi kan bara rekommendera denna butik.
I morse när jag körde till jobbet var det fantastiskt vackert. Solen sken på undersidan av de få moln som fanns så de var helt rosa och så fanns det blå himmel. Solen skiner nu och det är vindstilla ur skånska mått mätt och prces över nollan. Jag hoppas på samma väder hela helgen.

Bilder på färdigjästa och gräddade bröd:



Receptet finns i Britt-Maries blogg.

God Jul alla.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie.K

Vad kul att du gillade brödet. Mina är också i frysen nu men ska tas fram imorgonbitti innan jag åker till jobbet. Önskar dig en riktigt God Jul

2008-12-23 @ 19:15:10
URL: http://baktsjaur.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Alina

GOD JUL! :)

2008-12-23 @ 19:18:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Gott Nytt År!!!

2008-12-29 @ 18:12:06
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0