Paket från Hemliskompis

Jag har fått mitt första paket. Så glad jag blev. Jättefint garn och te som luktar jättegott. Har inte hunnit smaka det än och så Chocoholic perfekt för mig som försöker gå ner i vikt. Bara att njuta en bit (sida) per kväll.
image5
TACK kära Hemliskompis.

Jag har också anmält mig till Garn&te. Jag har verklign fått blodad tand för Stickameras arrangemang.

image4

Igår var det Stickcafé och min sommartröja börjar nå sitt slut. V fixade egen variant av ringning till mig liksom axelpartiet. Ska bli spännande att se hur passformen blir.

Jag har försökt att tova med hjälp av tvättmaskinen. Resultatet blev lite för tunt. Jag försökte göra ett värmeunderlägg för temugg. Kan det vara att garnet var för tunt, 2-trådigt ullgarn? Ska jag sticka med dubbel tråd? Tacksam för kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Din Hemlis

Verkligen kul att du gillade paketet jag skickade...
Nu går det runt i hjärnan för att knåpa ihop ditt nästa paket :-)

2008-02-20 @ 23:50:19
Postat av: frida

Jag tovar mest i Eskimo eller fritidsgarn och tove(de två sista från sandnes garn) Tycker de brukar bli lagom tjockt. Lycka till!

2008-02-21 @ 10:40:05
URL: http://fridala.blogspot.com
Postat av: Din hemlis

Hej Hej Min kära hemlis...

En liten fråga.. Tycker du om blommor???

Kramizz Din Hemlis..

2008-02-21 @ 12:39:12
Postat av: Stickmor

Hej Hemlis kompis! Visst tycker jag om blommor. Jag hade en vas med tulpaner på bordet när jag fotograferade paketet men det blev för rörigt att ha med dem på bilden. Vi har trädgård med blommor ute och krukväxter som endast behöver vatten en gång/vecka. Det finns många sådana. Vad heter teet? Jag kunde inte tyda texten.

2008-02-21 @ 15:30:22
URL: http://stickmor.blogg.se
Postat av: Din Hemliga Vän

Tyvärr vet jag inte vad Teet heter men jag ska kolla upp det när jag ska in och köpa till nästa byte :-) Garn&Te..

Hon skriver väldigt dåligt på paketen tyvärr...

Tack för infon nu ska jag spåna vidare till ditt nästa paket :-)

Kramizz Din Hemlis

2008-02-21 @ 18:01:45
Postat av: TvaNystan

JAg tovar nästan uteslutande av Tove och det är tvåtrådigt...
Lägger man i en gammal handuk eller helst ett par jeans så blir det mera tovat. 60 el 80 grader.

2008-02-22 @ 14:20:51
URL: http://tvanystan.blogspot.com/
Postat av: Ida

garn och te kompisen har kommit =)visst kan du kopiera det mönstret. Det är bara att låna boken =) kramis

2008-02-24 @ 19:57:23
URL: http://kidassticksida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0