I väntan på semester och bröllop

Etapp 1 av husutbyggnad är klart nu. Vi är jättenöjda med det större huset och planerar för fullt hur vi ska inreda det. Vi behöver lite nya saker, bl.a. gardiner och det är ju jättesvårt att välja. I övrigt tycker vi att färger både ute och inne har blivit jättebra. Huset är målat i gult, lök heter färgen med gröna knutar.


På insidan målade vi med en färg som heter gardenia. Vi fick lagt innertak (tidigare var det öppet upp i nock) och har därmed fått 2 nya sovrum däruppe. Ser jättebra ut där nere.
 (på bilden ser det rörigare ut än i verkligheten, tycker jag)

Eftersom alla färger har namn från växter bifogar jag bild på min gamla porslinblomma. Jag bodde i ett möblerat rum i Alby utanför Stockholm under sommaren 1977 och tog då en stickling. Jag har fortfarande en planta från den sticklingen och den blommar flitigt.


I morgon har jag semester och är på ön för att sen jobba tre dagar till innan det blir kontinuerlig semester i 3 veckor och den 9/8 ska dottern gifta sig på ön med sin prins. Det ser vi verkligen framemot.

Broderiet är klart och jag har börjat sticka igen, men jag hinner inte med stickcaféet i morgon. Ni som är där får ha det så trevligt och så ses vi längre fram. Viveka har fixat min klänning till bröllopet och den har blivit jättefin. Det kommer bild efter den 9/8.

Kommentarer
Postat av: Annicka

Trevlig semester, skönt att vi har valt denna perioden med det fina vädret som väntar

kram

2008-07-24 @ 18:13:04
Postat av: Kattis

Halloj

Nej vi har köpt alla våra sköldisar..

Dom 2 små (hmm dom har hunnit blivit ganska stora nu) köpte vi för snart 2 år sen och då vägde dom 18 respektive 20 gram och nu över 300 gr st :-)

Anja (Leopardsköldpaddan, den största) köpte vi i höstas och hon är 12 år och Rut och Igor som är ryska stäppsköldpaddor köpte vi förra sommaren och dom är 17 resp 12 år...



Vad har dottern för sort???



Hoppas du och din familj har det bra..



Kramizzz Kattis

2008-07-27 @ 23:01:39
URL: http://kattishorna.blogspot.com
Postat av: TvaNystan

Roligt att få fundera på inredning... Långt dit för min del... //Eva

2008-07-31 @ 18:17:17
URL: http://tvanystan.blogspot.com
Postat av: Monica Hansen

Mysig färg på huset:)

Postat av: ida

Vad taskigt att du inte kan se bilderna. Det kan jag. Undra om det är fler som inte kan se de....

2008-08-21 @ 15:55:29
URL: http://kidassticksida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0