En händelserik helg

Vädret har varit fantastisk den gågna helgen, tyvärr har jag inte kunnat njuta som jag brukar. I lördags var jag på soptippen med bilen överfull av papper som sorterats bort. och som skulle kastas . Bl.a. julkort samlade under upp till 10 år. Rosorna klipptes och flera kartonger sorterades i källaren. Det fanns dessutom hur många krukor och ytterkrukor som helst. Vad jag hade tänkt använda dem till kan man ju undra. På kvällen skulle vi fira husförsäljningen med ett besök på restaurang Pumphuset, men precis när vi skulle gå ringde sonen och efterlyste kryckor. Han hade spelat fotboll och fastnat med dubbarna i gräset och ett främre korsband var troligtvis avslitet. Vi fick byta om på nytt och köra till akuten på Lunds sjukhus. Efter 5,5 timmar där blev det restaurang Max vid Kung Oscars bro som vi fick ätit vår middag på. Sonen hoppa r nu runt på kryckor och har ont och långtråkigt. Han jobbar som barn och fritidsledare och det kan han ju inte nu plus att det inte blir fotboll på flera månader. Illa! 
Igår sorterade vi fler lådor så nu börjar vi se slutet på dem men det finns mer att sortera och slänga. Vi har en garderob full med julpynt!!

På akuten fick jag stickat en hel del på min linnetröja, men plötsligt fick jag för mig att garnet inte kommer att räcka så då slutade jag sticka i tro att garnet räcker längre. Logiskt eller hur? Ikväll tar garnet slut alternativt  blir linnet klart.

I torsdags beställde jag stickor från Garnhärvan och de kom med posten på fredag. Fantasktisk snabb leverans. Nu ska jag sticka aprilsockarna i sockklubben-09.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Flyttstäda skulle man behöva göra lite rätt som det är. Har några kartonger som inte är uppackade än sen 1993..... Tror inte jag behöver det som är där?!?!

2009-04-27 @ 17:41:54
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0