Ny utlottning

Veckans middag lottar ut nytt gott, idag från Citronodlingen.

lucka17


Igår bakade jag en äppeltårta som vi ska ha på tjejmyset på jobbet ikväll. Det är en s.k. Cyranotårta från en gammal ICA-kurir.

I pajdegen har jag hälften vetemjöl och hälften grahamsmjöl och det ger en jättegod smak. Jag kan verkligen rekommendera att ersätta en del av vetemjölet med grahamsmjöl i pajdegar.

Tidigare i veckan bakade jag mandelmusslor. Jag använder mig av min mormors recept och där måste man använda sig av smör annars släpper inte kakorna ur formarna.
       

MANDELMUSSLOR, 70 st
300 gram smör
200 gram socker
150 gram sötmandel, skållad, mald
2 bittermandlar, skållade, malda 
1 ägg
375 gram vetemjöl
8 min i 200°C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0