SYTYCK och jazz- eller latinhänder kanske

Lisa på SYTYCK vill se stickande händer och det var inte så lätt att ordna när jag fick klippa bort en dominoruta för att få hyfs på axelen. Jag har ju plockat upp maskor från den dominorutan som skulle bort till ny dominoruta ovanför. Det blev ju inget med stickor utan nål för att rädda maskor.


Men jag fick ju jobba snabbt för att få räddat maskorna och sen börja på ärm 2. Men nu hade jag inga fler 3,5 mm stickor. Strumpstickorna satt på halvfärdig ärm 1. Rundstickor 60 och 80 mm satt runt bålen. Jag ficka alltså köpa nya stickor. Det blevKnit Pros stickor med dubbel vajer. Det kan man väl kalla Latindans med så många uppsättningar stickor, 4 stycken.


Nu fick jag börja sticka med magic loop. Det var himla smart och Knit Pro stickor är ju ofantligt sköna att sticka med. Man fattar det inte förrän man har provat dem.

I alla fall ett stort tack till Viveka som hjälpte mig att lösa bulan jag hade fått på axeln. Nu tror jag på tröjan igen. Men i helgen blir det Clapotissjalen eftersom jag skall till ön och tröjan tar för stor plats i packningen.

 


Kommentarer
Postat av: tomtan

Min mail har fått nån allvarligare sjukdom ler så jag kan inte skicka eller taemot. Men tomtan är på väg.. Och när jag har kontakt med världen så skickar jag ett kontonummer ler HA en bra helg!

2009-12-11 @ 20:53:00
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0