Utmanad och Garn & tebyte

Det är söndagskväll och jag sitter i min ensamhet (det låter nåt) och susar runt i bloggvärlden. Jag har blivit utmanad av Tomtan, men det återkommer jag till senare. Veckoslutet har varit givande.
I fredags låg paket från Urmodern med skönt garn och ljuvligt doftande te. Jag är som ett barn vilket innebar att paketet öppnades innan jag fått av ytterkläderna. Tack Urmodern. Bild kommer en annan dag.
I lördags kom dottern hem här och vi gick på stan. Bland annat besökte vi Nystat och Den Danske Bager. Hos Nystat fick vi en god pratstund och hos bagaren köpte vi valnötsbröd och kakor till kaffet. Vi åkte sedan till dottern och jag fick manglat mina dukar. Jag hade nog samlat på hög i nästan ett år, men det är skönt med lägenhet för där finns tillgång till mangel. Nu är det fullt i dukförrådet igen.
Idag har bland annat varit på Friskis och Svettis och deltagit i ett danspass. Jag föredrar nog step-passen. Men jag gick dit och tillbaka, 20 minters promenad per sträcka. Skönt att röra på sig. Vi har ju stegtävling på jobbet så det ser bra ut nu med >10 000 steg. Just nu har jag serverat och ätit middag med sonen och hans flickvän. Om 1 timme väntas mannen hem från dagens arbete. Jag håller på med Galen i garns KAL för februari. Det ska tydligen bli strumpor med kort skaft. Hoppas den blir färdig senast i morgon kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0