Mössbyte

Idag när jag kom låg det ett paket på köksbordet. Det var mössan i stckameras mössbyte. Jättefin är den, passar perfekt och känns varm och skön. Det fanns ett litet mobilsmycke också med. Tack så jättemycket Christina i Åkersberga. Har du någon blogg eller hemsida?  Bild kommer i nästa vecka.
I onsdagsmorse vaknande jag med nackspärr. Det är inget skönt. Jag tror det kan bero på för mycket stickande. Jag håller på att sticka min andra dragspelsbasker och denna ska skickas till min mössbytesvän. Den första, som maken la beslag på, passar mig perfekt, men den jag stickar nu har 5 stycken färre maskor. Den känns jätteliten, men jag har testat den på lånebarnet som en huvudomkrets på 53 cm och där sitter den perfekt. Mössans mottagare har 52 cm, så det blir nog perfekt.
I morgon ska jag gå på bal med maken, dottern, svärsonen och lånebarnet. Vi är medlemmar i stans Knutsgille och en gång om året är det s.k.Knutsbal. Brukar vara trevligt. Gäller att nackspärren ger med sig.
Tyvärr får jag inte kommentarerna offentliga, vet inte vad det är för fel, men det rättar sig väl så småningom.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

HA det så trevligt på Knutbalen. Väntar på en mössa och är nyfiken. Jag skickade min till en Chritina i Åkersberga....

2009-01-17 @ 18:38:33
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Tomtan

Har en sak till dej på bloggen

2009-01-19 @ 15:45:22
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0