Mönster

Igår kom mönstret med posten.


I tidningen Knitters finns utgångsmönstret till min tröja. Men ärmar saknas. Nu måste jag tänka på nytt, dessutom är mönstret gjort för bomullsgarn.


Igår var det stickcafé hos Nystat. Många damer och trevligt, som vanligt. Det blir ett extra stickcafé nästa vecka när det är spökkväll i stan.
Om en stund bär det iväg till ön för en skön kväll med man och barn.
I morgon när jag kommer hem blir det till att fortsätta med mina rutor. De tar jag inte med till ön. Jag måste bestämma mig för hur många rutor jag ska ha på bredden på framstycket. Det får bli söndagsarbetet.
Till ön tar jag Clapotissjalen, den tar inte så stor plats och den får dansa för sig själv.

på måndag kommer bilder på vad som blir stickat under helgen. Ha det så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0