Rauma Strikkegarn

Jag ska sticka min dominotröja med Rauma 3 tr. strikkegarn. Jag har börjat sticka några rutor och först tänkte jag sticka dem nerifrån och upp men igår bestämde jag mig för att sticka dem i 2 rader för att få bredden på tröjan dvs att den räcker runt mig och därefter stickar jag uppåt och får då ta in för axlarna. Får se hur det blir. Jag har även funderat på om jag ska sticka slätstickningen med tjockare stickor, men det är ett senare problem.

Jag hade börjat sticka på Stickameras oktobersockar, Glass Slipers, men jag gav upp. Mönstret är jättefint med kombinationen mitt garn och mina ögon fungerade inte. Jag kan inte se maskans form och när maskorna ska byta plast funkar inte det. Jag försökte även använda flätsticka som hjälp. Jag rev i alla fall upp det jag hade stickat och får nu koncentrera mig på dominorutorna.
Jag ska försöka ta en bild ikväll på hur långt jag har kommit för på torsdag bär det iväg på minisemester en vecka utan PC och utan stickning.

Kommentarer
Postat av: The Willow Fairy

Utan sickning - hur ska det gå...

2009-10-13 @ 11:31:37
URL: http://thewillowfairy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0