Stickfest i Väst 2010

Äntligen har jag fått över bilderna från kameran till PCn. Det blev inte så många bilder men det är roligt att ha några som minne. Vi började stickfesten med att åka tåg till Göteborg. Vi var 4 som åkte tillsammans och vi kom i god stickstämning på tåget. Vi delade även stuga vilket gick jättebra med tanke på de fina stugorna och de trevliga reskamraterna. Fredagskvällen inleddes med föredrag av Kaffe Fassett. Han signerade böcker med Fassettalster bakom sig.


Under lördagen deltog 3 av oss skåningar i work shopen med Brandon, Kaffes medarbetare. Det var verkligen roligt att försöka förstå hur Kaffe tänker när han komponerar sina mönster. Massar med trådar och ljusa och mörka nyanser.
   
Brandon nålade upp alla alster och kommenterade var och en. Han vär verkligen duktig på att ge positiv och konstruktiv kritik. Där har man mycket att lära.


På kvällen var det sen knit battle.


Det stickades för glatta livet och alla fick pris. Jag bytte med dottern och vi blev båda jättenöjda. Hon vann grönt lingarn till en kofta som jag fick.

På söndagen deltog dottern och jag i en work shop där vi skulle lära oss tvåänds stickning. Jag noterade att finmotoriken inte var så god.

Det slutade med att vi båda fuskade till det men det ser bra ut. Vi ska nog få ihop ett par grytlappar tillsammans som vi kan ha i fritidshuset. Men jag ska försöka träna med att ha garnet på höger hands fingrar. Vi får väl se om jag lyckas.

Söndags eftermiddagen var jag rejält trött och satt på torget och försökte sticka.


Vi åkte sen tåg hem igen och sonen var så snäll och hämtade oss i Helsingborg så vi slapp vänta där i en timme för anslutning till hemorten.

Hela stickfesten fungerade föredömligt och jag kommer gärna tillbaka nästa år.

Jag har börjat sticka på min linkofta i Yll o Tyll mönstret. Tyvärr stickar jag för fast så jag får repa upp och börja om med tjockare stickor. Men det är snabbstickat så det ska nog gå fort ändå.

Kommentarer
Postat av: tomtan

VAd roligt det lät!!!!! Hoppas du haft en bra Påsk!

2010-04-07 @ 20:29:59
URL: http://metrobloggen.se/tomtan
Postat av: chaos

Det låter som du hade riktigt roligt, vad avundsjuk jag blir! Än så länge får jag nöja med att sticka här hemma men kul att vädret blir i alla fall varmare. det skall bli skönt att sticka lite ute! Stor kram

2010-04-13 @ 11:48:55
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0