Minisemester

Jag har varit på minisemester i Danmark. Med familjen var vi på Lalandia i Billund, Jylland. Vi har besökt Lalandia årligen, ibland flera gånger flera gånger per år, i snart 20 år. Det var första gången vi besökte anläggningen i Billund. Den öppnade sommaren 2009. Hela familjen dvs 6 personer var iväg och vi hade 4 sköna dagar med bad, lite aktiviteter och familjemys. Jag och dottern stickade. Jag stickade på min Clapotissjal. Det blir mycket restgarn som används i den.


Stugorna är fantastiskt fina och vi kan verkligen rekommendera dem speciellt som stugbyn är granne med Legoland.

I lördags köpte vi oss en ny soffa till fritidshuset och åkte ut till ön på eftermiddagen. Detta var en sent påkommen idé och det var tur för när vi kom till huset var det -1°C inomhus. Säkringen för värmen hade löst ut. Vi hade stängt av vattnet men det var ändå fruset i tilloppet så vi hade inget vatten under ett par timmar. Vi monterade soffan med ytterkläder, mössa och handskar på. När vi la oss var tempen uppe i 17°C. Elementet i badrummet hade gått sönder och troligtvis hade det orsakat att säkringen löste ut. Nu ska vi kontakta elfirman och få lagat elsystemet. Men vi var jätteglada att vi åkte ut nu och inte förrän om 3 veckor när det är nästa planerade besök.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tur i oturen =)

2010-01-12 @ 07:58:09
URL: http://kidassticksida.blogg.se/
Postat av: tomtan

Verkligen tur!!!!! Men man ska ju ha det åxå nångång ler Härligt med minisemester!

2010-01-12 @ 18:41:16
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: tomtan

SV; Har tyvärr inget badkar ler Men jag får så plaska på fredag även om det inte är gympa... Det där med pengarna lät riktigt tråkigt! Att folk inte kan hålla fingrarna i styr!

2010-01-13 @ 17:06:24
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Gittan

Hej, kikar runt på stickbloggar och hamnade här.Vilka fina saker du har stickat, jag undrar vad en sockklubb är, har sett det på flera bloggar. Jag har precis startat upp en stickblogg kika gärna in om du vill. Ha det bra.

2010-01-18 @ 01:06:30
URL: http://stickportalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0