Topp i lingarn

Igår var jag på en mycket bra konsert i kyrkan. Det var trumpeter, oregel, cembalo och piano. 2 personer spelade på än det ena och än det andra instrumentet. Det var jättebra. Konserten var i Bjuvs kyrka och det var Joakim Andersson som spelade på flera trumpeter och Lars Nilsson som spelade de andra instrumenten. Kan rekomenderas. Nästa torsdag spelar Joakim med några andra kompisar i Risekatslösa kyrka kl 20.00. Har du möjlighet , åk dit. Frivilligt inträde.

Men så till toppen av lingarn. I fjor stickade jag en topp i lingarn som inte blev blockad och hopsydd förrän sent på hösten. Jag invigde den igår och en dam i kyrkan tyckte den var så fin att hon beställde en av mig. Det har aldrig hänt förr. Den var tråkig att sticka men det gör väl inget när man har fått det som ett uppdrag. Mönstret kommer från Ravelry.
 




Det är svårt att ta foto själv. Armarna räcker inte till.

Trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Mamma till 10

fin top...ja det tråkiga är ju att sy ihop det man gjort.....tror jag har 7-8 tröjor ligger som ska sys ihop och fästas trådar......

2010-07-13 @ 07:44:23
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: tomtan

Den var riktigt fin!!!!

2010-07-13 @ 09:54:12
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0