Snart midsommar

Det är inte klokt vad tiden går, trots dåligt sommarväder.
På ön har vår nya Clematis blommat vackert.



Sticka, gör jag inte så mycket nu på sommaren, trots vädret. När jag är i stan stickar jag några varv på mina Spring Thaw sockar. Det är inte så mycket kvar nu.


Jag stickar med ett mjukt, skönt garn som jag har fått i något av Stickameras byten.


På ön har jag börjat sticka på en ny linkofta. Dottern vann ju garn och mönster när vi var på Grötö. Jag fick det av henne, men tyvärr var det garn till en mediumkofta och jag behöver storlek large. Men jag hade ju lingarn över sedan den förra koftan så det använder jag nertill på ärmar, fram- och bakstycken. Jag har börjat på den första ärmen.


Jag har ännu inte börjat bada. Det är <15°C och då är det alldeles för kallt. Dessutom såg inte badvattnet inbjudande ut.


Jag önskar er alla en riktigt skön och avkopplande midsommar.

Kommentarer
Postat av: tomtan

+15 känns som rena "syden" för en annan, men jag håller med om att det inte såg så frächt ut. VAr och drack kaffe hos en tjej som badade i storsjön till den 14 nov ifjol ler men hon är inte riktgt som andra! Glad Midsommar!!!

2010-06-23 @ 16:56:11
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Anna-Karin Söderfalk

ur tycker du att det går med koftan? Jag har svårt att får det jämnt och snyggt det blir som små hål ibland fast jag inte tappat någon maska- jaja, nu har jag i allfall stickat i lin en gång ska göra färdigt så får vi se hur det blir :-)

2010-06-26 @ 21:27:25
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0