Adventstid

Nu känns det som att julen är på väg. Snön hjälper ju verkligen till att ge den känslan. I lördags stod jag utanför whiskyfabriken på Hven och väntade på bussen.

Inte kan man tro att detta är Skåne i november.
Annars har jag i helgen varit på gudstjänst, försöker alltid hinna med det den första advent och så var vi på julskyltning i stan, men den var inte lika mysig som marknaden förra helgen.
Jag var på en snabbvisit i Norge, fantastiskt vackert, kallt och ingen snö.


Jag hann inom Husflid och köpte ett jättemjukt garn från Du store alpakka och nu har jag nästan stickat klart en kattvante. Den blir jättevarm. Upptäckte sen att Nystat har exakt det garnet så nu kan jag sticka på.

Stickamera hade ett mössbyte för 2 år sen och jag fick en jättefin mössa som jag var jätteglad för. Nu har sonen lånat den och vet inte var den finns. Har någon mönstret så hör gärna av dig till mig.


Nu ska jag gå och skicka Hemlispaket till Frillesås. Hoppas det blir bra.


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Såg lite ruskigt ut ler

2010-12-01 @ 06:44:24
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0