Första helgen i oktober

Detta har varit en riktigt intensiv helg. I fredags åkte jag ut till ön och det blev en mysig kväll. Jag fick stickat lite på min tvåändstickade grytlapp.
Lördagsförmiddagen blev det lite golf. Tyvärr var inte vädret så bra som jag önskade så jag frös en del men det var en skön runda och det regnade inte. Varje lördag fm är det s.k. tjejliga och vi spelar 9 hål (banan har bara 9 hål). Alldeles lagom lång tid och sen blev det en god brunch med maken. Vi promenerade på eftermiddagen till båten (vädret hade blivit lite bättre). På kvällen gjorde jag två köttfärspajer för ha som ta med mat under söndagen.
Maken arbetade hela söndagen så först satt jag och degade med sonen och hans norska flickbän som besökte honom denna helg. Klockan 12 var jag på step hos Friskis och Svettis. Alltid lika roligt. Jag promenerade hem, ett antal km och det tog cirka en timme, men så besökte jag också någta butiker på vägen. Väl hemma gjorde jag en "ostkaka" med pumpa istället för keso.


Den var jättegod med vispgrädde och sylt.
På eftermiddagen gick jag på Månadsprovning hos Munskänkarna och provade 10 stycken av de viner som började säljas den 1 oktober. Där var ett Chablisvin som var jättegott och två röda viner som jag också kan tänka mig. Ett för 69 kr från Portugal och ett italienskt Ruit Hora för 129 kr.
Efter vinprovningen hamnade jag på en jazzkonsert i kyrka. Det var en dansk orkester, The Spririt of New Orleans, som spelar svängig gladjazz. Det är ju fantastisk akustik i en stor kyrka som dessutom var fullsatt. En perfekt avslutning på en intensiv helg.
Så mycket stickande blev det ju inte, men det blev ju annat istället. Jag fick ju rört på mig en hel del. Denna veckan ska jag försöka få till ett paket till min Hemliskompis. Det är stickcafé på torsdag men det hinner jag inte med pga jobb (tjänsteresa).

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Hoppsan!!!!! Hur fick du plats med att det där på en liten ynka helg? ler Här jobbades det och då blev det lite stickat framför tvn

2010-10-07 @ 06:27:31
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0