Hemlis 7





1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
  Naturgarn som ull, silke och lin och det finns kanske något nytt som jag inte har testat.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Kalla färger som blått, grönt, rött

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Pastellfärger

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Knit prorundstickor

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Sen jag började med det i slöjden dvs i 50 år men jag har haft ett antal kortare och längre uppehåll. Nu har jag stickat flitigt i 5-6 år.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både kaffe och te

7. Är du allergisk mot något?
Björkpollen och det som hör med det.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Allätare

9. Favoritgodis?
Choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Inte för tillfället. Tycker om att brodera.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Varierande men det ska helst vara någon form av mönster, spets, två färger, flätor etc. Vill gärna ha tips på något nytt och annorlunda. Kolla på Ravelry (stickmor) vad jag har gjort och håller på med.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Har funderat på tovning men inte vågat mig på det.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Till och från

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Nej egentligen inte

16. Stickar du sockor?
Ja, är med i stickameras sockklubb

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Stora storlek 41.

18. När fyller du år?
Augusti

19. Stickar du med pärlor?
Nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Spänningsböcker, memoarer/biografier




Om du också vill vara med får du gå in på www.stickamera.se och gå in på fiken Byten.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

HAr anmält mig åxå!!!!! Det är så kul!

2010-09-16 @ 17:26:11
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: hemlis

nu har jag läst dina svar, nu ska här planeras.

Vi hörs snart...

2010-09-17 @ 15:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0