Semester del 2

När vi kom hem från Bulgarien fick vi långväga besök. Det var en kompis från Nord Norge, Inndyr. Vi hade inte setts på 37 år och det var jättekul att träffas. Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång. De hade kört bil hela vägen och det blev 500 mil. Inte dåligt.

Här står vi tillsammans efter Esthers dop.

Dotterdottern döptes av sin morfar och hon uppförde sig exemplariskt. Vi hade en fin stund i kyrkan som följdes av en trevlig stund hos dottern med familj. Sonen kom hem till dopet till sin systers stora glädje, för hon visste inte om det i förväg.




 Esther med sin morbror.

I veckan efter dopet var det Landskronakarneval. Lika trevligt som vanligt. Där träffade vi på representanter för Gammeldanskens vänner. Det verkar vara en trevlig förening och Poul Lorensen är ju alltid trevlig.


Semestern avslutades med att maken vigde min kusin i Stora Hammars gamla kyrka.



Min kusin är bosatt i Boston, USA och han gifte sig med en amerikanska, tyvärr tog jag inga bilder. Det var en jättfin vigsel som varvades på svenska och engelska och maken gjorde det jättefint och jag var stolt. Alla mina kusiner var bjudna och det var jättekul att träffas för det sker ju inte så ofta nu för tiden.

Denna helgen är det Thulinträff i Landskrona och om det inte regnar för mycket blir det ett besök där både i kväll och i morgon.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Härligt!!!!

Postat av: Call design

Vilka uppplevelser du varit med om. Härligt!

Och lilla Barnbarnet, en sådan sötnos!

2011-07-31 @ 15:18:26
URL: http://calldsgn.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Vilken mysig semester. Jag kan inte klaga på badvädret här- vi hade tänkt åka iväg sista semester veckan men har växt fast i värmen på stranden :-)

2011-08-01 @ 17:34:50
URL: http://entappadmaska.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0