Färdigställda alster

Trots det fantastiska vädret i helgen hann jag färdigställa tre stycken alster.
Först blev jag klar med sjalen. Det återstod ju bara att fästa trådar.

Den är stickad i Hjaertegarns Alpacka Silk och den är bara så skön.

Jag blev även klar med linnet som jag stickade nästan klart när jag var på SiV-11.

Den är stickag i Marks & Kattens Ecobomull.

Och till sist fick jag sytt samman även den andra mudden.

Det var Gina från Marks&Katten som lärde oss sticka plisséstickning på SiV-11.

I helgen tog jag årets premiärdopp i havet. Det var jätteskönt (uppfriskande när det var nästan 30°C i skuggan)

Sen klantade jag mig igårkväll. Jag var inne och läste mina mail och lyckades radera bort flera med viktig info. Bland annat tappade jag bort vem jag ska skicka garn och te till. Hoppas Ulrika kan hjälpa mig.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Du har ingen mapp för borttaget? Den har räddat mig många gånger när pekfingret är snabbare än tanken... Vilka vackra alster!!! Jag håller på och knåpar på mina födelsedagspresenter... Vet inte mo det känns som en jätte bra idé just nu ler

Postat av: Urmor

snygg sjal ! och de andra oxå naturligtvis.

2011-06-08 @ 09:32:44
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Urmor

Tackar ! klart man e stolt,nu blir det bara jag o lill killen hemma...tomt blir det;) men jag får väl träffa Jocke på helger o lov.

2011-06-09 @ 16:07:11
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Anna

jättefina saker du gjort klart, alltid skönt när man blir klar med saker man gjort :)

2011-07-20 @ 01:35:41
URL: http://virkastickasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0