Semester

Nu har jag börjat räkna ner för semester. Ska vara ledig i 3 veckor och då ingår en vecka i Bulgarien hos sonen.

Igår var jag ju i Danmark och det var en upplevelse. När jag kom till hotellet kl 23.15 fick veta att de hade hyrt ut mitt rum (det sista) trots att det var meddelat sen ankomst. De fixade ett rum ute vid fjorden

 i ett vackert hus

utan grannar. Sovrummen var av logementtyp med separata dusch- och WC-rum. Jag skulle vara ensam i detta hus. Men vid 00.30 hörde jag att dörren öppnades och att någon som ropade. Jag fick veta att det skulle komma en gäst till, en pilot. Efter ytterligare en stund, jag hade somnat, kom gästen av misstag in i mitt rum. Han försvann snabbt igen men det var en något orolig natt. På morgonen fanns det visserligen varmt vatten i duschen men det fanns även flygfän i tvålkoppen.  Mötet igår gick bra och efteråt körde jag in i Tyskland för att handla dricka och gas till bilen. När jag passerade gränsen till Danmark, på motorvägen, blev jag stoppad av den danska tullen. De tittade bara in i bilen och önskade god tur.

I kväll, efter simskolan, åker vi ut till Hven för att fira midsommar med dotter, dotterdotter och svärson. Det ser vi fram emot.

Ha en skön midsommar

Kommentarer
Postat av: Tomtan

HA en trevlig sommar! Jag tar näsdukarna, Alvedonen och nässprejen och drar till Härjedalen!

Postat av: Sanna

Oj vackert hus, otur men skönt att det löste sig till slut.. =)



SV: Ja tack så mycket för ditt fina paket, har inte hunnit blogga om det ännu..men det är på gång.. =)



Kraaaaaam

Sanna

2011-06-23 @ 12:04:10
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta Andersson

Goddag! vad spännande dina inlägg är. lär med all säkerhet läsa lite mer. (: Hoppas du har en bra dag ;)

2011-06-30 @ 18:33:58
URL: http://jade.se
Postat av: Tomtan

Hoppas du har en härlig sommar!!!!

Postat av: Anna-Karin

kul att du hittade igen mig på mitt nya ställe. Där kommer jag vara kvar lääänge :-)

2011-07-18 @ 23:05:35
URL: http://entappadmaska.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0