Sköna maj

Tiden går och Esther har börjat öppna sina fina ögon.
Påsken var naturligvis fin liksom Siste April och 1a maj. Vi har varit så mycket som möjligt på ön. Rabarberna har kommit upp. De är mycket senare på ön än i stan. Öresund kyler väl ner luften lite. Vi har fler gula blommor på gång, gullvivor, men de har jag glömt att ta bild av.
Jag har nog överansträngt vänster arm med mycket stickande så nu tar jag det lite lugnare. Jag har stickat 3/4-delar av sjalen och har nu mer än 500 maskor på stickorna, så ett varv tar lång tid. Igår besiktigade jag Esther och fick nystat upp 100 gram till av garnet jag vann på SiV så nu kan jag sticka vidare på tröjan. Men eftersom det är vit slätstickning är det inte mycket att visa än.

Jag har däremot hittat en kul detalj på en gammal skola när jag var på min promenad hem från Esther.



Nog ser det väl ut som ett ansikte: två ögon, näsa och många tänder? Dessutom hatt, lite lockar och kanske till och med ett öra.


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilken frän bild!!!!! Grattis till mormorskapet!

Postat av: Eva

Fin bild...och fantasin är det inge fel på heller...hehehe! de e väl bra!



Esther är ett jättefint namn,min hund jag hade tidigare hette Esther och hade jag fått en dotter hade hon nog hetat det,om jag fått bestämma.....

2011-05-02 @ 17:40:18
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Eva

Kittymössan har jag gjort själv,cup cake hittade jag i en Norsk blogg,om du vill ha dom så skickar jag dom gärna t dej om jag får din mailadrs....

Ha en bra dag!

2011-05-06 @ 09:00:08
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0