Tillbaka till jobbet

Så är då sommarsemestern slut. Mesta tiden tillbringades på Hven och det blev inte mycket stickat. Vi har haft riktigt bra väder.
Jag har ju tidigare lovat lite bilder från sommaren och de kommer nu.
Semestern inleddes med Karneval i stan (=Landskrona). Trevligt som vanligt. Nästa år blir det en megakarneval i 10 dagar eftersom stan fyller 600 år.


Vi gick på en trädgårds- och konstvandring på Thorsgården på Hven. Det är en jätteträdgård men den verkar vara lättskött. (Fast allt är relativt)


Hortensier finns i blått och rosa.

Thorsgårde ligger granne med kyrkan och har en fantastisk utsikt mot Öresund och Köpenhamn.

Jag har köpt en hibiskus att ha på verandan. Den fick olika form på sina blommor.
Ser konstigt ut tycker jag. Den enkla vissnar efter ett dygn. Den andra är fin mycket längre.

Vår utsikt  från verandan:
 Det är Danmark som syns i bakgrunden.

Jag badar varje dag i Norreborg (17-18°C i vattnet i år.)

Vänder jag mig om har jag denna vyn:
Det är relativt brant vid stranden.

Vi var en kväll på Restaurang Ellas i Kyrbacken och åt Surf and Turf.
 Fantastiskt gott (1/2 hummer och kalvfilé) och en utsikt som inte går av för hackor.


Bilder på mina stickalster kommer en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilka underbara bilder!!!!! Så ny hade fint väder.... De var de inte i Härjedalen, regn 16 dagar av 10.....

2012-08-19 @ 20:48:02
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Petra

Hej Kerstin!
Nä jag har inte köpt garn till klänningen än
så då vet jag alternativ. Juvel eller Vital....
Vi får se vad jag väljer...vill ju ha det mjukaste men ändå stadigt på något sätt.

Vilken fin sjal du stickat. Blir klart sugen att sticka den någon gång.....

Ha det gott!

Petra, Örebro

2012-09-10 @ 10:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0