London

Jag har precis varit i London. Lika trevligt som alltid. Det var länge sedan jag såg så många människor på en gång. Jag stod vid biljettautomaterna på tunnelbanestationen Oxford Street strax innan kl 6 på kvällen. Det myllrade av folk. Jag väntade på min engelska vänninna. Jag var på skolungdomsutbyte i England 1967 och vi har hållt kontakten sedan dess. Alltid lika roligt att träffa henne.
Andra kvällen var jag på musikal, Les Miserables, och det var som vanligt en upplevelse, inte minst publiken som uppträder mycket aktivare än den svenska.

Tyvärr fungerade inte kameran som önskat så det blir bara några få bilder.

Piccadilly Circus kl 15 och

på kvällen.

Jag passade på att testa turkiskt kaffe

Vi har bokat en resa till Istanbul i april och nu vet jag hur man ska dricka kaffet där.
Jag försökte hitta garnaffärer och hittade bara garnavdelningen på varuhuset John Lewis. Fina garner och mönster, nästan bara Rowans, men jag tycker nog att butiken i stan, Nystat, har större och bättre sortering. Jag köpte inget med hem i alla fall.

Innan jag åkte iväg lämnade jag över en tröja till barnbarnet

Den är stickad i Juvel. Garn och mönster fick jag i Hemlis 7 bytet för ett år sedan. Tack igen Anna-Karin.

Nu har jag börjat sticka en klänning från samma mönstertidning. Bild kommer en annan dag. Klänningen från förra inlägget har kommit så långt att den får vila tills det blir dags att åka till Grötö.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Härligt med en resa!!!! Men trist på kameran. Fin tröja.

Postat av: Anna-Karin

Åh vad fin tröjan blev :-) Så kul att garnet kom till användning...

2012-02-23 @ 20:18:48
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0