Hemlis 8 Frågor och svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Naturgarn som ull och silke. Även lingarn och blandgarn.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Rött, blått och grönt. (Inte för mörka om det är tunnt garn, för min syn klarar inte av det.)

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Egentligen tycker jag inte om pastellfärger men ibland kan även de vara fina.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Rundstickor och helst KnitPros i trä.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Frivilligt sen 15 årsåldern. Tycker att jag är rätt duktig men så upptäcker jag hela tiden att det är mycket som jag inte kan eller har lärt fel. T.ex. att man kan lägga upp och maska av på många olika sätt. Internet är ju fantastiskt när man vill lära nytt.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både kaffe och te är gott.

7. Är du allergisk mot något?
Pollenallergi, björk, nötter, äpplen och faktiskt ibland även ullgarn ibland, speciellt om det dammar. Men då äter jag allergitabletter så går det bra.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Den mesta, klassiskt, trad jazz, sånger etc.

9. Favoritgodis?
Choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Till och från broderar jag, skånskt yllebroderi är jättekul.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Allt, nu blir det mycket baby eftersom jag har blivit mormor. Men stora partier i slätstickning tycker jag illa om. Det ska helst vara mönster, spets eller flerfärgsstickning. Det måste hända något.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Många. En sjal och kanske en ny kofta.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ibland.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Sådär, finns annat som jag hellre stickar.

16. Stickar du sockor?
Ja, och jag har många. Stickar oftast med tunt garn och stickor 2-2,5 mm. Jag använder alltid hemstickade strumpor, både sommar och vinter.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Storlek 40-41 dvs large

18. När fyller du år?
6 augusti

19. Stickar du med pärlor?
Nej tycker det verkar vara för pillrigt.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Det mesta men inte science, deckare, memoarer, romaner. Är med i Bokias Låna och Läs.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Rolig läsning!

Postat av: Anna-Karin

Kul att garnet kom till användning :-)

2012-01-26 @ 23:20:23
URL: http://entappadmaska.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad roligt samma födelsedag som min lillebror :-) skall kg kunna knåpa ihop något till dig.

2012-01-26 @ 23:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0