SOMMAR

Äntligen har sommaren kommit. Sol och bad har det blivit i helgen plus störstädning av huset på Hven, golflektion och lite stickat.
På Hven stickar jag på en tröja med mosaikstickning. Spännande. På båten stickar jag på en Tant Koftasjal i 3 räta och en avig.

Garnet är brunt och rostrött. Inte alls mina vanliga färger, men fint blir det och garnet är fantastiskt mjukt och gosigt. Garnet köpte jag på årets SiV.

I stan stickar jag på en sommarhalsduk i gönt lingarn. Mönster, vackra stickor och garn fick jag i Hemlisbytet.


Jag har stickat ett par strumpor i mönster Kalajoki men jag har tydligen glömt att ta en bild av dem.
Jag har även äntligen stickat klart min Annis sjal i silkegarnet som jag köpte på SiV2009.





Jag har ännu inte semester utan arbetar två veckor till. Sen ska det bli 4 härliga veckor på Hven. Dottern har anmält oss till Stickfestival i Höganäs i september. Ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilka härliga alster!!!!! Här har de inte blivit så mycket... Men så är de ju ibland =) HAde semster förra veckan och var med mamma i Grundsjön. Riktigt härligt fast vädret inte var de bästa =)

2012-07-02 @ 15:12:35
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0