Stickfestival i Höganäs

I förra helgen var jag på Lenas Stickfestival i Höganäs. Jätteroligt..

På lördagen var det mingel, lotteri, modevisning mm. Jag köpte kläder från 4 små rum och garn av Tant Kofta till en ny basker. Jag köpte garn av KarMa garn  till en söt babyklänning som ska stickas till Alice som ska döpas sista helgen i september. Jag har stickat bakstycket klart så den blir nog klar i tid. Bild kommer så småningom.
 
Karin Öberg var där och hade med tröjan som jag har börjat sticka. Nu har jag dokumenterat hur den ska se ut när den blir klar.
På söndagen var det work shop. Jag lärde mig sticka kofta uppifrån och ner av Tant Kofta.
 
Jag var på tjänsteresa i Danmark i veckan och hittade denna fina krukväxt.
Har ni sett sådana blommor förr? Inte jag i alla fall.
 
Igårkväll passade jag Esther. Gick som smort. Hon visste precis hur vi skulle ha det. Efter kvällsmat och bad somnade hon på 10 minuter.



Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilken läcker cykel :D Ser att du hunnit med en massa kul!!!!

2012-09-16 @ 10:53:32
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Tomtan

Vladen går säkert att sticka i entrådigt garn, mitt garn är jättetunt. Just nu ligger sjalen och bara ligger.... Får ta tag i den nästa vecka :D har en och annan gröt som ska stickas först!

2012-09-19 @ 18:47:35
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0