Doris

 
Detta är sonens katt, Doris, i slutet av april. På sommarhalvåret brukar hon vara på Hven och leva kattliv. Hon brukar sätta sig på bordet utanför fönstret när hon vill komma in. Strax efter att denna bild togs försvann Doris och var borta lite mer än 2 veckor. Troligtvis hade hon gömt sig hos någon som inte var på ön under 2-3 veckor. Hon kom tillbaka och var medtagen och blev bara sämre. Natten till igår var hon riktigt dålig och i går förmiddag åkte jag till jourmottagningen på djursjukhuset i Helsingborg. Tyvärr var det inget annat att göra en att avliva henne. Jättetrist för hon var bara 3 år och hon var jättevacker, dock inte klappvänlig. Nu har vi bara en katt kvar. Känns konstigt när vi hade tre förra sommaren. Trots att jag ofta har varit trött på kattorna, men dat var bara under vinterhalvåret, saknar jag dem.
 
Jag har stickat klart min Karin Öbergtröja och var rädd att den var för liten. Igårkväll tråcklade jag samman den och den verkar faktiskt att passa. När jag är i stan nästa gång ska jag sy samman den på symaskin. Ska bli spännande om den passar då också. Jag tror det är första gången sen syslöjden som jag testat att tråckla samman innan jag syr samman ett projekt.
 
Har börjat sticka på min Pagodmössa med garn och mönster från Christel Streyfarth. Tåler inte garnet, allergisk mot det, så jag får sticka lite i taget. Ska nu göra en s.k. bise med det svarta garnet och då har jag dessutom problem att se maskorna. Fast det är ju bara bra att det tar lite tid medan jag funderar på vad jag ska ha som nästa projekt.

Kommentarer
Postat av: Barbro Lindberg

Kul med katt. Sonhustruns två hittekatter kommer till oss i sommar. Linus och Bella heter de fast de är två killar egentligen. De är hittekatter som familjen tog hand om i vintras. Så goa och kelna trots att vi bara träffar dem en gång i veckan då vi hämtar barnbarnen från dagis. I sommar ska de få göra nytta på landet. Dör finns det små möss som nog får det lite hett om öronen.
Spännande med Karin Öbergtröjan. Roligt att du blev nöjd med den. Ska kila in på vår lilla fina stickaffär och kika på de danska modellerna där. Just nu är det lite billigare pga av att affären fyller år. Kanske blir det en påse garn? Ha det gott!

2013-06-04 @ 08:18:15
Postat av: Anonym

Vilken fin kisse! Förstår att du saknar henne... Du får hoppas på riktigt solväder så att du ser de svarta!

2013-06-05 @ 18:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0