Rosenlund på Jylland

Det har varit mycket åkande till Jylland för mig de tre senaste veckorna. Bland annat har jag varit i Hobro som ligger på norra delen av Jylland. Vid det första besöket var mannen med och när jag jobbade gjorde han byn. Han hittade bl a en garnbutik. Vid det andra besöket när jag var där själv besökte jag naturligtvis butiken, Se girafen heter den. Då berättade innehavaren att hon hade ett mycket större sortiment i sin andra butik utanför byn och att hon hade öppet dagen efter. Naturligtvis hann jag besöka henne då. 
Www.rosenl.dk 
Butik på landet med stort innehåll. 


När jag sa att vissa av garnerna finns hemma visade hon världens bästa ullgarn, naturligtvis danskt garn. 
Detta köpte jag tillsammans med detta mönster:
Och så köpte jag entrådigt danskt ullgarn också 
Sen var pengarna tack och lov slut för hennes kortmaskin klarade inte svenska kort så det var kontanter som gällde. Och nu har jag många projekt på gång och kan inte klaga på att jag inte vet vad jag ska sticka. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Oj så mycket godis!!!!

2014-06-30 @ 17:26:02
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: KataM

Det där ser ut som en fullkomligt livsfarlig butik. ;-)

2014-07-03 @ 11:51:20
URL: http://katarina12.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0