Testagram låda 2

Idag hämtade jag en ny låda från Testagram. Det var spännande att öppna den och jag blev inte besviken. Mycket gott (tror jag) och spännande.

Direkt testades Coca-Cola utan socker och utan sötningsmedel. Sötad med Stevia. Alla dvs även sonen och hans flickvän var nyfikna på den. Och den fick klart godkänt av samtliga. Maken som ofta dricker light tyckte denna var mycket bättre. Testa den.

Kolla även på Testagram.se.

Sensommar och minisemester

Igår åkte maken och jag till Malmö med tåget. Jag jobbade flera år där men slutade för nästan 25 år sen. Vi har inte varit där så mycket sen dess. Och så mycket det har förändrats. Både till det sämre och bättre. Caroli City var helt folktomt på kunder, trist. Och runt Lilla Torg finns bara restauranger. Där åt vi lunch tillsammans med sonen och hans flickvän. På en bro hittade vi skor (istället för hand- eller fottryck). Fint

Detta är Bo Widerbergs skor.
Sankt Gertrud är ett fint gammalt kvarter

Och nytt byggs.

Idag tog jag ett dopp igen. Jätteskönt som vanligt.

Höst

Denna helg har inneburit höststädning. Växthuset med tomater har tömts och av de gröna tomaterna har jag gjort en jättegod marmelad.
Gröna tomater, lime, ingefära, socker (hälften strösocker och hälften syltsocker). Perfekt!!
De sista rabarberna blev till årets sista goda paj som vi kunde äta på verandan.

Vi utnyttjade ett presentkort igår och åt en tre rätters middag på Turistgården. Bl a vildand som smakade bara så gott
Just nu följer vi valvakan med ett glas vin och muddstickning.

Ewa-Gun och koftor

I onsdags var jag och lyssnade på Ewa-Gun Westford. Hon är polis, informationsansvarig och skånska. Hon pratade i en timme för 60 tanter och vi hade jätteroligt och det var många sanningar hon sa. Jag köpte hennes bok för att inte glömma.

Har du möjlighet att lyssna på henne, gör det.
Vi har passat Esther inklusive övernattning. Hon och jag tog ett dopp i Sundet idag. Skönt som vanligt och hon klappade på några magneter, som hon sade.
Hon fick en kofta som jag hade stickat. Men den ville hon inte ha. Hon kanske ändrar dig.

Mönstret jag har gått av Janette Millbom när jag deltog i hennes work shop i skuggstickning på SiV 2013.

Av restgarnet har jag stickat en kofta till Ernst.

Trädgårdsrunda på Hven

I lördags bar det dags för trädgårdsrunda på Hven. Vi fick besök av en gammal kompis dom hade ställt ut på fastlandets runda i våras. Vi gick längs med stranden via Haken till Bäckviken. Vi besökte bl a Alpackabutiken och deras fantStiska trädgård.

De har utnyttjat backafallet söder pm huset och fått denna fantastiska utsikt och dessutom ett nästan tropiskt klimat. De hade banan, apelsin, fikon mm på friland.
På kvällen kom min bror med sällskap och få åt vi traditionsenligt kräftor. En mycket trevlig helg.

Knitbag

Jag har inhandlat lite från Knitbag. Bland annat en organiserare eller vad jag ska kalla det för mina stickor.

Och en påse för garnet.

Nu är det ordning och reda på stickorna, kablarna och allt annat.
Perfekt.

Ny dag 2 sept

Sitter på båten idag igen. Denna morgon har varit perfekt. Utan stress dusch, frukost, lite TV och buss till båten. Nu stickar jag på Junis Hitte påse. Hemma stickar jag på Julis Hitte Påse eftersom det ingår pärlor i det projektet och i stan håller jag på med Majs Hitte Påse för till den behöver jag förstoringsglas. Aug Hitte påse är klart

Jättesköna strumpor.

Försova sig?

Idag ringde inte väckarklockan i tid. Fruktansvärt. Jag skulle åka med bussen 6:32 och maken vaknade 6:33. Båten går. 6:50 och nästa båt 9:15. Vad göra?  Jo jag klädde mig , utan tvätt, och kastade mig på cykeln. Det är ca 4 km med en lång uppförsbacke och motvind visade det sig. Men jag kom med båten. De hade stängt landgången men öppnade för mig. Hoppas cykeln är kvar i kväll. Nu har jag hämtat andan men något stickande har det inte blivit.
Klockan var fel inställd , 6:35 istället för 5:35.
Detta är det värsta med att bo på ön.