Vantar

 
 
Det var inga problem att sticka vantarna. Det gick snabbt. Tova dem gick också enkelt, fast jag var lite tveksam eftersom det var första gången jag tovade något. Sen blev det svårare, men det var riktigt enkelt att sy på skinnkragen. Det svåraste var faktiskt att brodera snöflingorna. Inte att sy dem men att komponera dem gav mig en hel del bryderi. Varma och sköna är vantarna nu i alla fall. Mönster och garn fick jag via månadspaketen från Ateljé Norrgården för mer än ett år sen.
Nu är vi nästan helt klara med vår flytt. Allt är uppackat, ca 170 flyttkartonger och det som återstår är gardiner och tavelupphängning. Det känns riktigt skönt. Vi har flyttat från en jättefin lägenhet till en liten villa med en liten trädgård. Villan är något större än lägenheten men det känns mycket luftigare. fast så har vi också några fler kvadratmeter och färre möbler och väggar. Bilder kommer nog så småningom när det blir ljusare dagar.
 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Snygga!!!!

2016-02-01 @ 18:20:26
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0