Årets första dopp i Öresund

Vi har haft ett fantastiskt fint väder i Skåne idag. Jag åkte därför till ön redan med 16-båten. Jag hörde på bussen att vattentemperaturen är 16 grader. Efter en motionsrunda på golfbanan skulle det bli skönt med ett dopp i Öresund. Väl nere på bryggan såg jag att vattnet var äckligt. Precis som när det är alger på sommaren. Det blev ett snabbt dopp och jag lämnade inte stegen men det var mest pga temperaturen. Kallt var det men det hade varit skönt om vattnet hade varit rent. Nu fick jag ta en dusch så snart jag kom hem. Hoppas det bara var tillfälligt med det smutsiga vattnet. 
Jag hade inget sticke härute och det saknade jag. Det får åtgärdas vid nästa besök i stan. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Hoppsan!!!! JAg vet att en gammal kollega har badat i Storsjön..... Men jag tror inte det är att rekomendera :D

2016-05-25 @ 18:38:57
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0