Nytt sorts strumpgarn

I tisdags var jag på stickcafe. Trevligt som vanligt men jag fick lära mig något nytt. Jag håller nämligen på att  sticka strumpor och upptäckte när jag började sticka att det fanns något hårt i nystat. Jag försökte plocka ut det, gick det inte utan att nystat trasslade sig. Jag trodde det var en papprullle som garnet var nystat  på.

Jag fick nu veta att det hårda var en rulle med förstärkningstråd att använda till häl och tå. Det hade jag inte en aning om. 


Skriv inläggstext 

Så här långt hade jag hunnit på den första strumpan så det var inga problem att börja om på hälen. 

Man blir aldrig för gammal att lära nytt. Tack Marianne


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Hade jag ingen aning om att det fanns!!!!!!

2017-02-19 @ 16:57:23
URL: http://entomtastankar.com
Postat av: Tomtan

Hade jag ingen aning om att det fanns!!!!!!

2017-02-19 @ 16:57:25
URL: http://entomtastankar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0