Choklad och garnbyte

Igår hämtade jag mitt paket med garn och choklad. Det var 2 stycken strumpgarn, ett för vinterstrumpor och ett för sommarstrumpor. Det passar perfekt för nu är kavajen klar. Äntligen. I paketet fanns även ingefärschoklad. Det var jättegott och ett sådant hade jag aldrig köpt själv för jag är/var inte så förtjust i ingefära. Jag kommer att köpa det chokladet fler gånger. Tack så jättemycket. Ulrika.



Jag ska posta mitt paket idag. Jag har haft stor vånda med att hitta garn som passar och jag är lite tveksam för min byteskompis vill inte ha randigt garn och det blev lite om inte randigt så i alla fall melereat.

Så är då äntligen kavajen klar. Igår sydde jag fast den sista knapphanken. Bilden togs när jag sydde i knapparna och se vilken hjälp eller var det uppvaktning jag fick av båda kattorna. Bättre bild på kavajen kommer när jag har fått hjälp att fotografera.



Nu är det strålande solsken, fast lite kallt. Det blir nog en skön helg.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Mycket gott i det paketet ler Är kattorna bra på handarbete? eller vill de bara "hjälpa" till hihi

2009-04-19 @ 11:17:11
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Dottern

Visst är de underbara de små liven. Jag har fått ett nytt fan i Hässleholm. Tessans katt Tigris =) Kram

2009-04-20 @ 05:50:05
URL: http://kidassticksida.blogg.se/
Postat av: bibblostick

Tack Kerstin för paketet som muntrade upp mig när jag kom hem helt slut efter jobbet idag! Du behöver inte alls oroa dig för det melerade garnet. Det är jättevackert och blir perfekt till sommarsockor och jeans. Jag har inte smakat chokladen än men den ser mycket lovande ut.

2009-04-20 @ 22:41:11
URL: http://bibblostick.blogspot.com/
Postat av: Tomtan

Box går en gång i veckan. Man boxar och srarrar (eller vad det heter ) i par. Kul! Har reserverat måndag nästa vecka!

2009-04-23 @ 21:14:17
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0