Stickfest

Nu är jag tillbaka efter en intensiv helg på Grötö. Det var en fantastiskt välarrangerad fest. Mycket folk, många work shops, mycket att titta och köpa. Jag köpte garn och mönster till en sommarkofta av Yll och Tyll. Av Ingrid köpte jag silke- och kamelgarn i sytrådstjocklek. De ska bli halsdukar någon gång. Vi fick garn, en halsduk och ett pannband tillverkades av det under dagarna. Sen vann dottern lingarn och mönster till en kofta, som jag fick. Det blir många koftor i sommar. Jag har fotograferat mycket men bilderna finns i kameran och inte i mobilen så det tar längre tid att föra över dem, men om jag hinner blir det gjort i morgon. Början av påsken kommer att tillbringas på ön. Inte trodde jag man kunde bli så trött av att sticka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0