Stickfest i Väst 2011

Stickfest i Väst är över för i år och det var lika givande som förra året. Det var många som stickade i 3 dagar, givande work shops, spännande tävlingar, god mat, mycket vin, solsken, ja allt som gör att man mår bra.
Redan vid ankomsten fick alla en fin välkomstpresent: 


Senare på kvällen var det garnlotteri och jag vann fina paket på mina två lotter. En bok om ullgarn och ett garnpaket med mönster och ullgarn till en tröja.
Senare på kvällen var det Knit Quiz och då vann vi en kasse med bomullsgarn som har överlämnats till dottern.

På lördagen deltog jag i tre work shops. Först var det Montering


Se så aktiva vi var. Jag fick monterat ett par babybyxor stickade i resårstickning. De blev jättefina.

Innan det var dags för nästa worh shop blev det solstickande.

Det var bara så skönt.

Jag deltog i Lisas work shop om Avmaskningar. Jag lärde mig att avmaska med en virknål. Det hade jag aldrig hört tals om tidigare. Fungerar jättebra.

Sista work shopen för dagen var Garnprovning.


Det var garn och vinprovning. Jag hade naturligtvis inte läst raden om vin så det blev lite väl mycket vin den dagen, med tanke på tävlingen Snabbaste Stickerskan i Väst.

Se bara så koncentrerade stickerskorna är. Alla fick pris, även jag som blev tredje sist, skyller på allt vin. Jag fick en kasse bomullsgarn till som dottern har fått.

Sista dagen gick jag en promenad runt ön. Det finns fantastiska vyer.

En badstrand till:

Många snäckor, precis som när jag var barn.

Sen finns det skog:

Jag såg att vattendragen var frusna men det hade ändå börjat grönska


Någon åkermark hittade jag däremot inte.

Efter lunch åkte vi hem och trots allt stickande fortsatte vissa att sticka på bussen in till stan:


Under dagarna fick jag stickat klart ett linne i eco bomull. Tråkigt att sticka men det blir nog fint när det är blockat. Jag började på en halsduk i entrådigt ullgarn med mönster från Garnlycka. På SiV hade Gina en work shop där hon lärde oss att sticka muddar i plisséteknik i Alpacka Silk garn. Garnet hade vi fått i korgen.

Det blev så många bilder nu så foto på mina alster kommer en annan dag, när de är klara att använda.
Nu åker jag till en annan ö, Hven. Men nästa år återvänder jag till SiV om jag blir antagen. tack alla som arrangerar dessa dagar.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

ÅH vad underbart de där lät!!!! Och ser ut!!!! Blev hastigt och lustigt en grön Tomta ler

Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-19 @ 07:15:23
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0