Mer från Etiopien

Jag har snart stickat klar mins blåsippsstrumpr från Karins Hitte På(se). Kommer att bli jättefina. I kväll ska jag börja på Blixterbodakoftan eftersom jag ska åka ut till ön.
Jag har börjat funder på vilka garn jag ska ta med till work shopsen på SiV-14 och jag ska försöka ta hjälp av dottern. Vad är medeltjockt garn? Ser i alla fall mycket fram emot resan till Grötö, men först ska jag hinna med en tjänsteresa till Gråsten på tisdag-onsdag. Planerar att då hinna provientera lite i grannlandet.
 
Jag har planerat att visa lite från alla olika besök hos hantverkare i Addis Abeba som vi besökte. Jag har kvar vävning och smyckestillverkning. Vi besökte en liten fabrik där kvinnor tillverkade smycken. Det var kvinnor som hade AIDS eller HIV och de gjorde smycken där det ingick bl. a. kaffebönor, gummi och allt möjligt annat avfall. Jag köpte bara örhängen eftersom jag har metallallergi. Men det var synd för jag har inga problem med örhängena.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Snygga smycken!!!

2014-03-24 @ 07:08:45
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0