Utflykt

Fortsatt trist väder dvs regnskurar gjorde att vi åkte till Helsingborg idag. 
På väg mot stan i en extrabåt mötte vi den ordinarie färjan, Uranieborg. 


Vi hann ju inte med Dunkers kulturhus i måndags. De har en utställning av tavlor och glas som har målats/designats av Bengt Orup som jag gärna ville besöka.  


 Jag har en skål av honom i stan så jag tyckte det var spännande att se vad han mer har gjort. 
Vid entrén till museet finns detta:

Med denna text:

Jag köpte Femina häromdagen och läste om ett bageri på Henry Dunkers plats som lät spännande. Brödkultur heter det och vi gick dit. 


Spännande butik och några bröd med hem blev det. 
Vi hann med ett besök på Ikea innan vi åkte tillbaka till ön. 
Ikväll var vi på Backafallsbyn och hörde Helle, som är dansk advokat gift med en svensk, berätta om skillnader i svensk och dansk kultur. Mycket spännande och jag kände igen mycket eftersom jag  i mitt arbete ingår i grupp med enbart danskar. 

Kommentarer
Postat av: Tomtan

AHA!!!! Är det så allt skräp bara försvinner :D

2015-07-30 @ 12:57:21
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0