Novemberpromenad på ön

I eftermiddag gick jag en liten runda på ön. Det hade regnat hela förmiddagen men efter lunch tittade solen fram en liten stund. Jag promenerade runt golfbanan ner till campingen vid stranden och sen längs stranden till Norreborg och hem via "träsket". Jag har fått nytt batteri i telefonen och rengjort linsen så jag tog några bilder.

Utsikten mot Sverige när jag kom till campingen.
Några av stugorna på campingen. De har fantastisk utsikt.
Lappahuset vid sidan om campingen. Förr fanns ett tegelbruk där campingen nu ligger. De tegelstenar som inte blev holländska kallades lappar och lappahuset byggdes av dessa. Huset var då bostad till tegelbruksarbetsrna.
Det finns modernare tegelhus också.
Detta var ett maskinhuset till ett annat tegelbruk. Nu är det åretrunt bostad.
Tyska huset. Ligger alldeles nära stranden. Byggt på samma sätt som Lappahuset. I vattnet utanför Tyska huset finns Tyska graven. Ett riktigt djup i Öresund.
Nya moderna hus finns också.
Del av stugbyn i "träsket".
Vårt hus i en äldre stugby på ön.

Stickar gör jag för fullt men eftersom det ska bli julklappar kommer bilder till nästa år.


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Härliga bilder från din ö!

2016-11-21 @ 06:55:52
URL: http://entomtastankar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0