Kitchenerstich

Satt på ön och skulle avmaska sockan. Ser då att det står Kitchenerstich. Jag har aldrig hört talas om det och har inte tillgång till internet eller stickböcker. Ringer då dottern trots att det är sent och mycket riktigt hon vet hur man ska göra. Det blev riktigt bra, men varför ska man konstra till det?


Nu har jag börjat på socka 2, liksom ärm 2 och dragspelsmössa. Får se vilket som blir klart först. Ikväll ska jag i alla fall baka bröd efter Britt-Maries recept.

I morse var jag inom svärsonen på vägen till jobbet. Jag fick 2 lådor med förvälld grönkål som ska bli långkål på julafton. Det och brunkål är ett måste hos oss. I år har vi ändrat lite på matordningen. På julafton blir det ingen sill utan den äter vi först på juldagen. Eftersom maken med hjälp av dottern och svärsonen ska hålla midnattsgudtjänst och jag ska köra min faster hem kan det ju inte bli någon snaps till sillen. Det blir det däremot på juldagen då vi har åkt ut till ön. På julafton blir det lutfisk och gröt mitt på dagen och på kvällen julskinka, köttbullar och kål. Sonen tycker inte om lutfisk men farmors köttbullar äter alla av.

Förkylningen håller i sig, men med hjälp av allergimedicin håller jag den stången, fast lite ont i huvud och käkar har jag, men det går säkert över tills julafton.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Krya på dej! Låter som en bra jul ;-) Själv tar jag nog en snaps tll sillen redan på julafton sen får man se om det blir nån midnattsmässa (i Hede i så fall). HAdé

2008-12-22 @ 19:08:45
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Ida

Hej hej! Hoppas kålen fick godkänt. Kommer i morgon med julgodis (om det finns något kvar) Kramis

2008-12-23 @ 07:55:16
URL: http://kidassticksida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0