Lite av varje

Jag har fått en julklapp i Stickameras julklappsbyte. Tack Eva. Jag ska försöka ha karaktär och vänta till julafton med  att öppna den.

Pannbandet blev godkänt i helgen. Jag gick en lång runda på ön och trots att det båste mycket hade jag inga problem med öronen. men så är den också i tre lager.


Jag var i stickbutiken och lämnade min dominoruta. Det blev mer än 2 meter garn över. Det var jättekul att sticka en sådan ruta.


Nu har jag bara två projekt på gång: Evighetskoftan, men jag ska snart börja på ärm 2 och så Hourglasstrumpor i Sockklubben. Jag ska börja på socka nr 2 på fredag när jag är på ön nästa gång. Sen köpte jag stickor så jag kan börja sticka en dragspelsbasker. Jag har garn och mönster.

Jag har just bestämt att jag ska vara ledig från julafton till och med trettondagen. Det ska bli jätteskönt. Jag hoppas på hyfsat väder så jag kan få gjort flera långpromenader.

Förresten hade vi ett jordskalv igår morse, om ni inte har hört det. Jag hade precis vaknat och det var häftigt att känna hur hella huset skakade. Hade jag inte varit vaken hade jag troligtvis inte märkt det hela.

Kommentarer
Postat av: TvaNystan

Visst ska det bli skönt med lite julledighet!!! Känns som om det skulle behövas nu.

2008-12-17 @ 18:36:22
URL: http://www.tvanystan.bloggspot.com
Postat av: Samtal från min trädgård

Jag vill också lära mig att sticka dominorutor, varför är et inte 48 timmar på ett dygn, så man han lite mera....?

2008-12-18 @ 09:27:39
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Kul att du hittade min sida och tack för besöket jag skulle också vilja ha 48 timmar om dygnet så att man hanna att sticka, läsa, sy och allt annat som man hade lust till.

2008-12-18 @ 14:17:40
URL: http://lapperietostickeriet.blogspot.com
Postat av: chaos

Pannbandet blev riktigt snygg! Tack så mycket för utmärkelsen! Vad läskigt det låter med jordskalv!

Allt gott!

2008-12-22 @ 14:42:25
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0