Uppdatering

Tiden går och mycket är på gång. Jag är klar med min Festivalsjal. den är blockad och jättefin. Jag stickade den i garnet från Kattis, som jag fick i Hemlis bytet. Tyvärr har jag inte fått en bra bild av den än. Garnet är blått, vilket inte framgår av bilden.

Av garnet jag fick av Faboulous Chaos i Garn & tebyte 2 har det blivit ett jättefint pannband som ska invigas till helgen. Stickcafé för sista gången i år var det i tisdags. Jag behöver lite puffar för att komma vidare i mina arbeten och nu är inte nästa stickcafé förrän den 20/1. Men då får jag verkligen hoppas ärmarna till kavajen är färdiga. Vi fick ett uppdrag av V. Alla ska sticka en Dominoruta av 20 m garn för att visa hur stor skillnad i garnåtgång det är melan olika stickerskor. V ska sälja garnpaket till bl.a. ullfiltar av dominorutor och då ska det vara rätt mängd garn i varje nysta. Dominorutan skulle ha stickad uppläggning. Det hade jag aldrig hört talas om, men det var lätt att göra.

Jag har fått en fråga på min fruktkaka. Jag bakar dem i avlånga bakformar, 1,5 liters. Ikväll ska jag göra "tummakakor" dvs mandelmusslor. Jag har ett recpet som kommer från min mormor. Kakorna blir jättegoda och de släpper formarna lätt ,så länge jag använder smör och inte margarin. Det är inte bara att sticka som jag tycker är roligt utan baka och matlagning är också kul. Jag har även inför julen bakat skurna pepparkakor och kavring. Igår gjorde jag även brunkål. Det ger ju mycket lukt i huset så det ska vara utvädrat till jul.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Hoppsan!!! Var får du kraften ifrån??? JAg har bakat pepparkakor och lussebullar med eleverna på skolan ... de får väl räcka ;.)

2008-12-11 @ 21:17:37
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: TvaNystan

Du har fått en utmärkelse

2008-12-11 @ 21:39:21
URL: http://www.tvanystan.bloggspot.com
Postat av: Eva

Hej

Idag kommer nog ditt paket.

Är de så att du tänker spara paketen till jul ska du inte läsa kortet nu.

Kom på de i natt.

Ursäkta att du fått vänta lite , men de har kommit lite imellan.

Bättre sent än aldrig, säjer man ju =)



Eva.

2008-12-15 @ 10:12:58
URL: http://evaihalmstad.blogspot.com/
Postat av: chaos

Vad roligt! Den vill jag gärna se bild av och hur kändes det att ha den på? Allt gott!

2008-12-15 @ 13:06:48
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0