Garn&te byte och Hemlis 3

Nu börjar det bli hög tid att skicka iväg garn och te. Jag har gjort klart paketet men glömmer hela tiden att ta ut adressen från "posten". Jag har inte tillgång till e-postbrevlådan på dagtid, men i morgon ska jag posta paketet. Jag hoppas mottagern blir glad och kan göra något fint av garnet, silkegarn, samtidigt med en kopp te. Jag tycker jag har varit smart som gjort en egen teblandning så mottagaren får tepåsar med 5 olika typer av te: svart, grönt, vitt, rött och frukt.
Paket 2 till Hemliskompisen är helt klart och kommer också att postas i morgon. Det ska bli spännande att läsa vad hon kan göra med garnet.
Nu är min sommartröja klar och den blev mycket bra, så igår när jag var på stickcafé köpte jag garn till en kavaj, inte kofta. Grundmönstret är ett symönster. Jag stickar med två trådar, en mellangrov ulltråd i grått och en tunn melerad lintråd. Det blir mer "levande" yta på det sättet. Mönstret är enkelt, men "tyget" ser vävt ut. Det kommer bild när jag har stickat en större bit.
Annars håller jag även på med en sjal i lingarn, tovningsprojektet och att virka en långrandig halsduk. Jag måste variera för att inte bli uttråkad. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra med det fina garnet jag fick från min Hemliskompis

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack så mycket för garn och te paketet jag fick av dig! Garnet var mycket fint, och det är roligt att få testa så många olika nya te.

//Jenny

2008-03-09 @ 20:11:02
URL: http://ladyjendesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0