Paket från Hemliskompis

Jag har fått ett paket till förra veckan. När jag kom hem från ön (Hven) igår hade sonen hämtat paketet och vilken överraskning det blev. Garn hade jag ju väntat mig, men vilket garn det var sen. Jag har aldrig sett något liknande. Det ska bli spännande att sticka en sjal av det. Chokladen till blir perfekt, men det som överraskade mig mest var sticklingarna. Det var Hoya sticklingar och just Hoya, fast det visste jag inte då att de hette, har jag haft en förkärlek till i hela mitt liv. Jag har kallat dem porslinsblomma tills för något år sen. Min mor hade en sorts porslinsblomma när jag växte up och själv har jag en porslinsblomma som jag tog som stickling 1977 och sen har hållt liv i på olika sätt. Ikväll ska jag planetra sticklingarna. När jag sen skulle kasta alla papper hittade jag en liten foliebit ,som jag trodde sonen hade lämnat efter sig, men den var väldigt välviken, så jag började vika upp den, nyfiken som jag är och då var där 3 stickmarkörer. De kom säkert inte från sonen utan hade väl trillat ur paketet utan att jag såg det. Tack kära Hemliskompis. Jag ska försöka fota allt ikväll. 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Godmorgon!

2008-03-17 @ 08:52:22
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Din hemlis

Vad glad jag blir att du gillade det du fick :-)

Ska bli kul och se om du snart listar ut vem jag är..
Kan säga att mönstret du fick med har jag stickat i det garnet du fick men i en annan färg...
Den är både ljuvligt vacker och underbart mjuk och gosig :-)

*s* Nää det är inte från sonen, det lilla foliepaketet utan fanns med i ditt paket :-)

Känns såå kul att kunna glädja...

Ha det så bra..

Din Hemlis

2008-03-18 @ 00:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0