Snart Advent

Så har en vecka snart nått sitt slut igen. Denna vecka blev inte alls osm jag tänkt mig. I måndags startade inte bilen när jag skulle hem från jobbet. Det blev bärgning till verkstad och så sen hemkomst att jag missade stepen på Friskis. Tisdagsmorgonen blev det till att ta sig till verkstan och fixa lånebil, alltså blev det inget morgonbad heller. men på kvällen var det stickcafé och det kom jag i alla fall iväg på. Jag skulle inte köpa mer garn till mig själv, men naturligtvis blev det garn inköpt. Jag köpte Fluffy för att göra en halsduk. Den jag har behöver tvättas, också en anledning till att köpa garn. Jag fick också köpt garn till julklappsbytet och det var planerat. På onsdgasmorgonen kom jag i alla fall iväg och fick morgonsimmat. Det är så skönt. På dagen hade jag  på jobbet besök från Danmark och Tyskland med representationsmiddag på Gastro i Helsingborg på kvällen. Det var underbart gott där och trevligt. Kan verkligen rekommenderas, men en stor plånbok behövs. På torsdagsmorgonen när jag då var rätt så trött hittade jag först inte bensinkorten för att tanka min egen bil, som jag hade fått tillbaka, sen fungerade inte mobiltelefonen. Bensinkorten hade jag glömt i lånebilen så det var bara att åka tillbaka och hämta dem och framåt förmidfagen fick jag telefonen att fungerara. Allt lugnade allså ner sig. I morse har jag så varit och simmat igen och sitter nu på jobbet med en god kopp kaffe och funderar på vad jag ska ha till middag i helgen och vad som övrigt ska hända, fast jag måste nog jobba lite först.
På stickfronten beräknar jag bli klar med Festivalsjalen ikväll sen får jag väl ta itu med kavajärmarna ett tag till men jag kommer nog att börja på halsduken för det garnet känns spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0