Snart kväll

Sitter nu på jobbet och väntar på dottern som har lånat bilen för ett akutbesök hos tandläkaren.
Det gick nästan bra i tisdagskväll på stickcaféet. Mitt bakstycke på kavajen fick inte godkänt utan det revs upp till ärmhålens början. Nu är jag på gång på nytt med mindre antal maskor. Det ser mycket bättre ut. Tur att V finns, men så har hon ju mönstret i huvudet.
Hemma fejas det och möbleras om, för på lördag kommer M, dotterns kompis från Värmland, som ska vara inneboende en halv termin för studier i Lund. Det ska bli kul att få fullt hus igen. Sonen har ju också flyttat hem eftersom hans andrahands hyrda lägenhet blev såld.
Nu är jag klar med alla inköp till Garn & tebytet, nu ska det bara förpackas och skickas iväg.
I kväll är det Spökafton i stan. Vi ska gå dit och kolla. Hoppas vi hittar någon god mat för det blev inte så mycket till lunch. Ska även handla till helgen för i morgon kväll bär det av till Ön. Vi tävlar på jobbet med stegtävling så efter jobb kör jag hem, parkerar bilen och går på stan och handlar mat i ryggsäck eller "dra-mat". Jag har som mål att gå minst 7 000 steg/dag och det blir det inte av sig själv med ett stillasittande jobb.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Bytte upp mig när det gäller steg på jobbet... ler Från stillasittande till jaga barn på fritids...

2008-10-31 @ 06:52:06
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Dockmamman

LÄste att du höll på sticka en kavaj, vart har du hittat mönstret till den, jag tycker om kavajer och har aldrig sett en stickad...



Ha en trevlig helg

2008-11-14 @ 06:43:54
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0