Utmaning

Jag fick en utmaning av Annicka för snart en månad sen. Nu tar jag itu med den.

Fem saker att göra idag:
1 Klippa håret

2 Gå minst 10 000 steg

3 Stryka all tvätt

4 Uppdatera bloggen

5 Virka nätkassen klar så jag kan fortsätta sticka på min jacka

Vad jag gjorde för 10 år sen:
Jag hittade en gammal kalender från 1998 och där stod att jag var på minisemester i Budapest med maken i maj (det spöregnade hela tiden medan det var sommarväder hemma), tjänsteresa till Washington DC där jag även träffade kusin Martin och under hösten var jag på en tjänsteresa till London där jag hade barn och far med under den intillliggande helgen. Vi såg Cats som var fantastisk. Jag fick opererat en fot med fortfarande lyckat resultat och vi påbörjade ett stort tillbyggnadsarbete på jobbet som då kostade 55 milj kr, som jag var delansvarig i.

Ställen jag har bott på:
Jag växte upp på en gård utanför Ängelholm. Efter studenten bodde jag en termin i Laholm varefter jag flyttade till Lund för studier. Som nygift bodde vi i Helsingborg först i lägenhet och sen i villa i Ramlösa. Vi flyttade till Klippan och efter 3 år till Gårdstånga där barnen föddes. När mannen bytte jobb flyttade vi till Asmundtorp där vi bodde i 13 år innan vi flyttade till nuvarande adress i Landskrona.

Saker jag skulle göra om jag blev billionär:
Färdigställa utbyggnaden av fritidshuset med altan, ny entré på 10 m2 inkl nytt badrum.
Resa
Kanske bli pensionär och arbeta som volontär istället.
Hjälpa barnen med bostad och bil.
Naturligtvis ge pengar till hjälparbete som Lutherhjälpen , barnprojekt, Rädda Barnen....

Jag ska ju också skicka utmaningen vidare, men jag säger som dottern: Denna utmaning har gått så länge att jag tror de flesta har fått den minst en gång. Så jag avstår. Men ni som läser detta har ju fått veta mycket om mig. Vi hörs.


Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Kul att läsa, min nya kompis som har Hundmodebloggen kommer också från Ängelholm:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0