Dominotröja pg

Nu går dansen in på slutvarven och jag snubblar fortfarande på mina stickor och maskor. När jag ser hur långt andra har kommit är det bara till att bita ihop och sticka vidare. Jag har börjat på bålen och eftersom jag inte har varit lika noggrann som EvaL8 (tålamodspåsen) med att göra en papperströja först har jag inte en ening om tröjan är för stor eller för liten. Jag ska försöka sätta över några maskor på en annan rundsticka så jag kan prova tröjan och då även få koll på ärmhålen. Förstår ni vad jag försöker skriva om? Jag sätter in en kass bild, det är ju jättesvårt att fotografera sig själv.

På underdelen av dominorutorna har jag plockat upp maskor med undantag för ärmhålen och sen börjat sticka neråt. Det ser inte så tokigt ut, men för den skull behöver det inte se bra ut när jag tar på tröjan. Eftersom jag har en 80 cm rundsticka når den ju inte runt även om tröjan ska vara tight enligt latinkonceptet. Men jag har ju inte stickat enligt latinkonceptet så tröjan ska inte vara tight.

I kväll ska jag packa ihop mitt första Hemlis paket. Det ska bli så spännande att se hur mottagandet blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0