Kaffe & garnbyte och Garn & Chokladbyte

Tack Heléne för kaffe och garn. Jag hämtade paketet på stickcaféet hos Nystat igår och invigde Zoegaskaffet på kvällen när jag kom hem. Jättegott, jag trode inte det var så stor skillnad mot vanligt Zoegaskaffe. Det blir nog fler köp av nymalet kaffe.. Det andra kaffet är nerpackat för att följa med ut till Hven ikväll. Garnet, Opal, blir perfekt till ett par strumpor i stickameras sockklubb. TACK! Det gick så snabbt att jag glömde fotografera allt, med perfekt är det. Jag köpte igår även garn till mtt kaffe & garnbyte och skickar det idag. Kaffet köpte jag hos Flizan i Landskrona. Min mottagre tycker om rättvisemärkt så kaffet är rättvisemärkt och garnet blev av ekobomull. Hoppas hon blir nöjd.

Sen är det ju vanebildande med byten. Jag har nu anmält mig till nästa byte hos Stickamera: Garn och chokladbyte.


Igår hade vi den första visningen av huset. Maklaren driver verkligen på oss och det är ju bar för ju fortare det blir sålt desto bättre. Men usch så mycket vi har samlat på oss under 35 års äktenskap. Nu ska vi flytta till 100 m2 efter att ha haft mer än 300 varav 100 är källare med massor av "skräp" som är bra att ha. Ikväll lämnar vi allt och åker till ön och varavr ner.

Dottern och Annicka åker till SiV idag. Önskar dem trevlig resa och mycket stickat.

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Just nu är ag en björn som behöver gå i ide.... men det tar sig väl igen. Ska ta och sätta mig i solen lyssna på cdbok och sticka... Tack för tin omtanke, det värmer.

2009-03-27 @ 13:41:37
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Heléne Persson

Hej igen!

Va´bra att allt blev till belåtenhet. Visst är det skillnad på nymalet kaffe. Njut helgen! MVH Heléne

2009-03-28 @ 12:52:58
Postat av: Anna S

Hej Kerstin!

Tack så mycket för det vackra garnet och det väldiga goda kaffet!

Jag vet precis vad som ska hända med garnet:)



Salve!

Anna

2009-03-31 @ 21:16:19
URL: http://craftybeing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0