Sticka och baka

Jag har hunnit med mycket detta veckoslut, tycker jag själv. I lördags var jag på julmarknad och på invigning av det nya Rececentrat i stan. Det var ju så fint väder att en promenad var skönt.
På eftermiddagen bakade jag de sedvanliga fruktkakorna. Jag utgår från 10 ägg och sen tar jag lika mycket i vikt av socker, smör, russin och vetemjöl, samt en blandning av korinter, körsbär, fikon, apelsinskal, mandel och nötter + bakpulver och conjac. Det blir 4 kakor som nu ska mogna fram till jul. På kvällen blev axlarna på min dominotröja hopsydda. Nu ska jag börja på en ärm eller bålen. Jag har inte bestämt än.
På söndagen började jag med step hos Friskis och Svettis, en promenad till butiken, sen blev det kavringbak och bak av saffransbullar:


Under jäsningen putsade jag fönster. De blev ju helt "saltiga" i stormen i onsdags. Så är det när man har fönster åt väster och bor nära Öresund. Jag fick sällskap till middagen av sonen med flickvän, vilket var tur för annars hade det nog inte blivit någon mat. Maken arbetade nämligen hela söndagen.

När han kom hem vid 20-tiden var jag helt trött i rygg och fötter så då började jag sticka på vante nummer 2 för att inte somna. Jag har klarat av volangen på vanten, som jag tycker är det jobbigaste.

Det blir mycket mer stickat när jag är på ön för där kan jag inte göra så mycket annat än promenera och det tar ju inte hela dagen.

Nu går jag i väntans tider. Det ska komma två paket. Min Hemliskompis har mejlat att ett är på väg och sen väntar jag på te och garnpaketet också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Produktiv ser jag!!!! Väntar åxå på te och garn...

2009-11-23 @ 19:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0